БИШКЕК

Негизги тармактар: Программалык камсыздоолорду иштеп чыгуу

160
кв. км

Жалпы аянты

1002.1
миң адам.

Туруктуу калктын саны

200.9
млрд.сом

РДП

Шаар тууралуу

Бишкек – Кыргыз Республикасынын борбору жана эң чоң шаары. Өз алдынча административдик бирдикти түзөт жана республикага баш ийүүчү шаар болуп саналат. Шаар Кыргыз Республикасынын түндүгүндө, Чүй өрөөнүндө, Тянь-Шань тоолорунун этегинде, Кыргыз кырка тоосунан түндүк тарабында, деңиз деңгээлинен 700—900 м бийиктикте, Казакстан менен болгон чек арадан 25 км аралыкта орун алган. Административдик түрдө 4 районго бөлүнгөн.

  • Биринчи май району .
  • Ленин району.
  • Октябрь району .
  • Свердлов району.

Регион сааны

1 002.1
mln. people

Туруктуу калктын саны

468.8

Эркек

533.3

Аял

Экономикалык абалы

3 060.3
млн. $ АКШ

ИМПОРТ

997.9
млн. $ АКШ

ЭКСПОРТ

Чакан жана орто ишканалардын саны:

6 422

Чакан ишканалар

416

Орто ишканалар

24 254

Чакан ишканалар кызматкерлеринин саны

15 476

Орто ишканалар кызматкерлеринин саны

39265.8
млн. сом

Өнөр жай
20172018
Пайдалуу кендерди казуу112.079.1
Иштетүү өндүрүшү24 137.325 657.7
Электр энергия, газ, буу жана кондицияланган аба менен камсыздоо (жабдуу)11381.311869.6
Суу менен жабдуу, тазалоо, калдык-тарды иштетүү жана кайра пайдалануучу чийки затты алуу966.81659.4

58 927.2
млн. сом

Инвестиции в основной капитал по источникам финансирования
20172018
Ишканалардын каражаттары10268.916762.7
Калктын каражаттары24075.427871.4
Республикалык жана жергиликтүү бюджеттеринин каражаттары1497.9318.2
КР резидентинин банк насыясынын каражаттары2725.84136.9
Чет өлкөлүк насыянын каражаттары11504.02122.8
Чет өлкөлүк гранттардын жана гуманитардык жардамдын каражаттары2694.35957.5
Тике чет өлкөлүк инвестициялардын каражаттары3012.01757.7
Өлкөлөр менен тышкы соода жүгүртүүсү
Тышкы соода жүгүртүүсү млн $ Экспорт Импорт Тышкы соода жүгүртүүсүндөгү үлүштүк салмагы %
Бардыгы 4 058.2 997.93060.3100.0
КМШ өлкөлөрү1 591.5273.61,317.939.2
Казакстан431.1 111.3 319.8 10.6
Беларусь 28.4 6.2 22.2 0.7
Россия 988.4 74.0 914.4 24.4
Тажикстан11.8 9.2 2.6 0.3
Өзбекстан 106.1 70.9 35.2 2.6
Украина 20.4 0.3 20.1 0.5
Алыскы чет өлкөлөр 2,466.6 724.3 1,742.3 60.8
Афганистан 1.0 1.0 0.0 0.0
Германия 45.7 4.1 41.6 1.1
Иран 9.1 4.7 4.4 0.2
Италия16.4 0.2 16.2 0.4
Индия 26.1 3.5 22.6 0.6
Индия 1,248.4 43.4 1,205.0 30.7
Корея 16.7 0.0 16.7 0.4
Нидерланды9.7 0.9 8.8 0.2
Бириккен Араб Эмираттары 6.6 3.6 3.0 0.2
Улуу Британия 552.5 547.6 4.9 13.6
АКШ48.20.4 47.8 1.2
Польша17.0 1.2 15.8 0.4
Түркия 212.5 59.4 153.1 5.2
Франция17.3 0.0 17.30.4
Швейцария12.6 0.0 12.6 0.3
Япония32.1 0.4 31.7 0.8

Инфраструктура

Коомдук автотранспорту

Коомдук автотранспорттун негизги түрү болуп автомобиль эсептелет, алар: автобустар, маршруттук таксилер жана такси. Шаар аралык менчик такси республика боюнча жол жүрүүнүн кеңири жайылтылган түрү болуп эсептелет – Бишкек менен облустук борборлор: Талас, Нарын, Ош, Жалал-Абад, Баткен шаарлары, ошондой эле башка багыттар байланыштырылат. Шаарда эки: Батыш (жаңы) жана Чыгыш (эски) автовокзал бар.

Такси

Баткенге жана Таласка баруучу жолдор коңшулаш өлкөлөрдүн чек арасынан өтүү менен мүнөздөлөт; бул багыттарда ички трассалар бар, бирок алардын кээ бир участоктору (Баткенге карай жолдо) көбүнесе канааттандырарлык эмес, же бийик тоолуу ашуулардан өтүүгө (Таласка карай жолдо) туура келет

Темир жолу

Темир жол байланышы: Пишпек, Бишкек жана Аламүдүн деп аталуучу үч темир жол станциялары аркылуу ишке ашырылат. Жүргүнчүлөр менен жүктөрдүн негизги бөлүгү Россиянын шаарларына Казакстандын территориясы аркылуу багытталат. Ошондой эле, жергиликтүү шаарлар аралык жана шаар четиндеги пункттарга баруучу поезддер бар. Шаардык коомдук транспорт катары троллейбус системасы пайдаланылат. Жеңил метрону жана шаар электропоездин түзүү пландаштырылууда.

Аэропорт

Бишкектин административдик территориясында, шаардын чегинен 23 км аралыкта Кыргыз эпосунун баатырынын атынан аталган эл аралык “Манас” аэропорту жайгашкан. Манас – ЖАЭУнун (жарандык классификациянын эл аралык уюмунун) классификациясы боюнча 4Е классындагы аэропорт болуп саналат. Анын узундугу 4,2 км болгон конуу тилкеси учактардын бардык типтерин, муну менен катар татаал метеошарттарда кабыл алууга мүмкүндүк берет.